Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Administrația Publică Locală

     Mare parte dintre inspectorii din cadrul primăriilor care au atribuții pe Legea196/2018 nu vor sau nu știu cum să-și facă treaba și prin acțiunile lor nu apără nicidecum drepturile și interesele legitime ale proprietarilor din condominii. În multe dintre răspunsurile formulate de ei am întâlnit clasicul copy-paste ale unor articole din lege, fără însă a clarifica ceva din problemele care le-au fost semnalate; unul dintre cele mai des folosite articole este art.11 (2) ,,Consecințele neluării măsurilor de organizare și funcționare cu privire la administrarea și gestiunea proprietății comune sunt în răspunderea juridică a tuturor proprietarilor sau a reprezentanților acestora, după caz” și a art.29 (1) ,, ... proprietarii prejudiciați sau orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său se poate adresa ... după caz instanțelor judecătorești”. Aceste două articole sunt modalitatea prin care unii dintre inspectori își declină întreaga responsabilitate pe care au conform legislației în vigoare și îl invită pe proprietar să se descurce în altă parte.

 

Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

 

     Este necesară întărirea acestor departamente specializate din primărie astfel încât să poată oferi un sprijin și soluții reale proprietarilor aflați în dificultate, mai ales că până acum nu prea pare să-și fi înțeles nici rolul, rostul sau menirea pentru care au fost înființate.

     Dacă aceste departamente continuă să-și demonstreze incapacitatea de a funcționa, atunci nu rămâne decât scoaterea acestor servicii din cadrul administrației publice locale.

 

Autoritatea Publică Locală are un rol foarte important în ceea ce privește aplicarea L.196/2018. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!
16 martie 2025
     Prin Legea 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, se stabilește faptul că o lege de rang inferior nu poate completa / elimina (total sau parțial) / modifica forma normei legale la care se raportează. Actele normative se elaborează în baza unei ierarhii care are forma unei structuri piramidale în vârful căreia se află Constituția României, urmată de legile constituționale, legile organice, legile ordinare, ordonanțe și hotărâri
24 februarie 2025
     Deținerea unui atestat valabil de către o persoană care desfășoară activitatea de administrare condominii este una dintre condițiile impuse de Legea 196/2018. Prestarea serviciilor de administrare fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 64 din Legea 196/2018 (deci inclusiv a celor referitoare la obligația deținerii atestatului, eliberat în condițiile legii), se sancționează cu amendă cuprinsă între 5.000 lei și 10.000 lei. Legea 196/2018 - privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de
16 februarie 2025
     La doar câteva zile după intrarea în vigoare a Legii 196/2018, în Primăria Municipiului Constanța se pregăteau demersurile necesare pentru inițierea și adoptarea unui regulament abuziv prin care au fost modificate sancțiuni și proceduri față de cele prevăzute de Legea 196/2018.      Unul dintre pașii ce trebuiau parcurși în vederea îndeplinirii procedurii a fost reprezentat de emiterea unui referat din partea Serviciului de Sprijinire si Îndrumare a Asociațiilor de Proprietari; în
19 ianuarie 2025
     Prin proiectul de hotărâre nr. 98971/24.08.2017, inițiat de primarul municipiului Rădăuți s-a dorit constituirea unei comisii în cadrul administrației publice locale care să realizeze demersurile necesare convocării adunării generale la Asociația de Proprietari „Central”. Printre motivele inițierii acestui act normativ de nivel local s-a aflat refuzul reprezentanților asociației de a pune la dispoziție documentele necesare efectuării controlului financiar de către reprezentanții compartimentului de specialitate din cadrul primăriei, dar și a
07 ianuarie 2025
     Controlul financiar-contabil pe care primăriile îl pot realiza asupra activității asociațiilor de proprietari este reglementat prin articolul 10(4) din Legea 196/2018: „Compartimentele prevăzute la alin. (1) exercită controlul asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociației de proprietari.”      În principiu, obiectivele controalelor financiare sunt de a reda erorile, deficiențele, lipsurile, astfel încât să poată fi remediate și de
10 decembrie 2024
     În ședința Consiliului Local Mangalia din data de 16.09.2020 a fost adoptată cu unanimitate de voturi a consilierilor prezenți, Hotărârea de Consiliu Local nr. 246/2020 prin care s-a aprobat ca două blocuri situate în municipiul Mangalia pe două străzi diferite să se alipească unei asociații de proprietari.      Astfel, blocul de locuințe C2 situat în Mangalia pe strada Costache Negruzzi, nr.13A, și blocul C1 situat în Mangalia pe strada Marin Ionescu