Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Printr-o hotărâre de consiliu local, Primăria Rădăuți a intenționat să sprijine convocarea unei adunări generale la o asociație de proprietari.
19 ianuarie 2025

Primăria Rădăuți a intenționat să convoace o adunare generală la o asociație de proprietari

     Prin proiectul de hotărâre nr. 98971/24.08.2017, inițiat de primarul municipiului Rădăuți s-a dorit constituirea unei comisii în cadrul administrației publice locale care să realizeze demersurile necesare convocării adunării generale la Asociația de Proprietari „Central”. Printre motivele inițierii acestui act normativ de nivel local s-a aflat refuzul reprezentanților asociației de a pune la dispoziție documentele necesare efectuării controlului financiar de către reprezentanții compartimentului de specialitate din cadrul primăriei, dar și a faptului că în ultimul timp nu s-a convocat o adunare generală și că nu s-au făcut alegeri ale unor noi reprezentanți, deși în asociație existau grave probleme de ordin financiar în ceea ce privește restanțele (parte din bani fiind încasați și neachitați) la furnizorul serviciilor de apă potabilă și canalizare, care ar fi dorit rezilierea contractului și implicit sistarea serviciilor prestate.

     Astfel prin propunerea inițiată de primar se prevedea desemnarea a 3 consilieri locali care să facă parte dintr-o comisie ce va fi constituită cu rolul a efectua demersurile necesare convocării Adunării Generale a Asociației de Proprietari „Central" din municipiul Rădăuți, comisia urmând a fi sprijinită și de către 2 funcționari publici din cadrul Compartimentului Locativ al aparatului de specialitate al primarului.

     În ședința de consiliu local din data de 31.08.2017, la punctul 15 al ordinii de zi s-a solicitat aprobarea proiectului la care am făcut trimitere anterior. În cadrul discuțiilor purtate, edilul a clarificat faptul că nu primarul și nici consiliul local nu vor convoca adunarea generală și că prin această hotărâre se dorește strângerea de semnături de la 20% din proprietari care vor convoca adunarea generală, acest lucru fiind necesar pentru a se evita scandalurile în asociație.

     Pe parcursul ședinței s-au făcut precizări clare asupra faptului că legea nu permite consiliului local să se implice direct în activitatea asociației, prin urmare nici nu este posibil să convoace o adunarea generală într-o asociație de proprietari, însă cetățenii trebuie să fie informați asupra pericolului iminent al sistării furnizării apei potabile, dar și că proprietarii riscă să ajungă în situația de a fi restanțieri fără a fi vina lor.

     Prezent la ședința consiliului local, președintele asociației a intervenit și a spus că datoria – care a catalogat-o ca fiind scriptică, dar nu și reală – a asociației către furnizorul de utilități este în cuantum de 400.000 lei, dar și că una din cauzele existenței acestei restanțe este că în trecut s-a făcut reabilitarea blocurilor 10 și 12 fără acordul proprietarilor, fără respectarea legilor și tuturor principiilor de atribuire a acelor contracte și că asociația a câștigat două procese definitive și irevocabile referitor la faptul că membrii asociației celor două blocuri nu au fost de acord cu reabilitarea, că nu s-a făcut recepția lucrărilor, că s-au realizat plăți de către UAT către firma care a făcut lucrările, iar asociația a fost chemată în garanție în instanță de către Primăria Rădăuți.

     În finalul discuțiilor s-a subliniat din nou că rolul comisei înființate va fi să adune semnăturile de la 20% dintre proprietari, însă acest lucru să se facă cu ajutorul unui membru al asociației. Un singur amendament a fost propus în vederea modificării proiectului și anume ca în loc de 3, comisia să fie compusă din 5 membri, mai exact din 5 consilieri locali, astfel încât să fie reprezentat fiecare partid politic. Amendamentul a fost votat cu 16 voturi „pentru” și 2 „abțineri”, iar proiectul propus de primar a trecut cu 17 voturi „pentru” și o „abținere”, devenind astfel hotărâre de consiliu local.

PS.: din toată tevatura asta, nu înțeleg 2 aspecte:

  • unde au fost proprietarii și ce au făcut mai exact în situația evident complicată pe care o traversa asociația, și care îi afecta direct?
  • trecând peste intenția unei imixtiuni nepermise a administrației publice locale în activitatea asociației, care a fost mai exact rolul acelei comisii compuse din 5 consilieri locali și susținută de 2 funcționari publici din Compartimentul Locativ? Să ajute un membru al asociației să strângă semnături de la 20% dintre membri în vederea convocării adunării generale - practic reprezentanții primăriei ar fi urmat să-l țină de mână și să meargă cu el din ușă-n ușă pentru obținerea semnăturilor?

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole