Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Primăria Slatina - degringoladă la Serviciul Îndrumare Asociații de Proprietari. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!
26 iunie 2022

Primăria Slatina - degringoladă la 
Serviciul Îndrumare Asociații de Proprietari

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f449.png 123 asociații de proprietari

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f449.png 6 funcționari publici (5 + șef serviciu) se află în cadrul Serviciului Îndrumare Asociații de Proprietari

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f449.png 85 de sesizări au fost primite de către departamentul specializat pe parcursul anului 2021

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f449.png 25 asociații sunt în medie atribuite unui funcționar public

https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f449.png 1 răspuns/lună formulează în medie un funcționar public

 

     Pentru ce este nevoie ca în cadrul Serviciului Îndrumare Asociații de Proprietari să fie un număr atât de mare de funcționari publici (raportat la numărul de asociații)? Sper că nu doar pentru a fi mutate niște hârtii din stânga-n dreapta și să fie formulate câteva răspunsuri (eventual copy / paste).

     Primăria Slatina: ,,Sprijinul acordat asociațiilor de proprietari se realizează prin acordarea de asistență din punct de vedere juridic, atât pe aspectele generale care vizează activitatea de administrare condominii, cât și punctual, la problemele și aspectele sesizate de către asociațiile de proprietari.”

   ,,Administratorul Asociației de Proprietari numărul 43, din Slatina, a fost plasată sub control judiciar pe 60 de zile, fiind acuzată de o delapidare ... În fapt, persoana este bănuită că, în perioada 2013-2019, în calitate de administrator al unei asociații de proprietari din municipiul Slatina, și-ar fi însușit din casieria asociației suma de 258.493,04 lei, la diferite intervale de timp, bani pe care i-ar fi folosit în interes personal”, se arată într-un comunicat remis de IPJ Olt.” (sursa: gazetanoua.ro / 25 Februarie 2020)

     În prezent, funcția de președinte în cadrul Asociației de Proprietari numărul 43 este deținută de aproximativ 2 luni de un consilier local din Primăria Slatina. Într-o postare pe facebook , pe unul din grupurile destinate asociațiilor de proprietari, noul președinte al Asociației de Proprietari numărul 43 și în același timp consilier local în cadrul Primăriei Slatina cere sfaturi cu privire la actualizarea statutului și acordului de asociere, precizând că de la înființarea asociației (1998) n-a mai fost depusă la judecătorie nicio altă actualizare. Tot din aceeași postare am aflat că ,,în Slatina nicio asociație nu a făcut actualizare de acte.”

     Apreciez efortul și îi doresc succes d-nului președinte în demersul pe care-l face de a aduce asociația (care are în componență 22 de blocuri) în acord cu prevederile legale în vigoare, dar mă întreb dacă le-a cerut sprijinul și colegilor săi din cadrul departamentului specializat și de asemenea interesant ar fi de aflat în ce fel a fost sprijinit și îndrumat de aceștia pentru că astfel s-ar fi putut vedea cum și în ce fel se concretizează ,,Sprijinul acordat asociațiilor de proprietari” care ,,se realizează prin acordarea de asistență din punct de vedere juridic, atât pe aspectele generale ...cât și punctual ...”

     De-a lungul timpului Primăria Slatina a avut o atitudine potrivnică asociațiilor de proprietari, astfel într-un articol din anul 2011 al celor de la DCNEWS se preciza că ,,Primarul Darius Vâlcov declara înainte de a prelua funcția că va desființa toate asociațiile de proprietari din municipiu.” , fiind susținut și prin declarațiile viceprimarului de la acea vreme Ana Anghel care spunea că ,, Primul pas pe care trebuie să-l facă cei care vor să se desprindă de asociație este ca ei să aibă contract individual cu Compania de Apă și cu Salubris ”.

     Nu am găsit HCL-ul pe site-ul Primăriei Slatina, dar se pare că în anul 2008 a fost adoptată o hotărâre prin care era stabilită ,, procedura de retragere din cadrul unei asociații de proprietari a unui număr de membrii, la cererea acestora ”, care se baza inclusiv pe prevederile OG 26/2000 și care pe scurt consta în aprobarea în cadrul adunării generale a retragerii membrilor proprietari din asociație, după caz a desprinderii scării sau imobilului, procesul verbal al adunării generale urmând a fi autentificat la notariat, iar forma autentificată fiind depusă la grefa instanței.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole