Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Primăria Petroșani pregătește o surpriză celor care doresc să obțină atestatul de administrator condominii. Susținem informarea corectă a proprietarilor!
21 noiembrie 2022

Primăria Petroșani pregătește o surpriză celor care doresc să obțină atestatul de administrator condominii

       Deși au trecut mai bine de 4 ani de la intrarea în vigoare a Legii 196/2018, în care a fost exclusă examinarea din procedura de atestare, Primăria Petroșani pregătește o surpriză neplăcută și în același timp abuzivă persoanelor care doresc să practice în legalitate activitatea de administrare condominii.

       Printre propunerile regăsite în regulamentul de atestare din Proiectul de Hotărâre Nr.422/2022 al Primăriei Municipiului Petroșani, se încalcă atât prevederile articolului 10(6) din Legea 196/2018, unde sunt prevăzute clar cele 3 documente (certificat de calificare profesională, cazier fiscal, cazier judiciar) necesare în vederea eliberării atestatului, dar și ale articolului 81(2) din Legea 24/2000 în care se precizează că: ,,Reglementările cuprinse în hotărârile consiliilor locale și ale consiliilor județene, precum și cele cuprinse în ordinele prefecților sau în dispozițiile primarilor nu pot contraveni Constituției României și reglementărilor din actele normative de nivel superior.”, ceea ce înseamnă că o lege locală nu poate completa/elimina total sau parțial/schimba forma legii /legilor la care se raportează.
       În regulamentul de atestare a administratorilor de condominii din Proiectul de Hotărâre Nr. 422/2022 emis de Primăria Petroșani apar și unele articole, al căror conținut depășește cu mult prevederile Legii 196/2018, printre care se regăsesc:


,,Art.15. Examenul de atestare se organizează în conformitate cu prevederile specifice în vigoare.”
,,Art.17. Pentru obținerea atestatului se pot înscrie la examen persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

- să aibă cetățenie română

- să aibă capacitate deplină de exercițiu

- să aibă starea de sănătate corespunzătoare desfășurării unei astfel de activități, confirmată în scris de către medicul de familie

- să aibă cel puțin studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat

- să aibă pregătire profesională corespunzătoare postului de administrator, conform legii

- să aibă cunoștințe de utilizare PC

- să nu fi fost condamnat sau să nu fie în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea unei infracțiuni, dovada făcându-se pe bază de certificat de cazier judiciar.”


,,Art.18. Persoanele fizice care solicită atestarea calității de administrator de imobile, vor depune o cerere tipizată (conform Anexei nr.1), către Primarul Municipiului Petroșani, însoțită de următoarele documente:

a) certificatul de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform prevederilor art.2, lit.(f) din Legea 196/2018;

b) curriculum vitae;

c) copii ale actelor de stare civilă (carte de identitate, certificat de căsătorie);

d) copii ale actelor de studii;

e) certificat de cazier judiciar;

f) cazier fiscal;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării examenului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile medicale abilitate.”


,,Art.26. Proba scrisă va conține întrebări din legislația specifică domeniului de organizare și funcționare a asociațiilor de proprietari, legislația muncii, contabilitate primară, cunoștințe tehnice de bază, cunoștințe juridice de bază.

       Subiectele pentru proba scrisă vor fi stabilite de către Comisia de atestare.

       Lucrările scrise vor fi notate cu puncte de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, nota finală fiind media aritmetică a notelor obținute.

       Este declarat admis la proba scrisă, candidatul care a obținut minim nota 7.

       Candidații declarați admiși la proba scrisă se vor putea prezenta la susținerea probei orale (interviu), la data și ora stabilită de către Comisia de atestare.”

,,Art.27. Proba orală, respectiv interviul se va susține și se va axa pe întrebări și răspunsuri din bibliografia anunțată pentru examenul scris, dar și modul în care administratorul colaborează cu furnizorii de utilități, cu biroul executiv al asociației de proprietari, cu proprietarii, dar și cu compartimentul specializat din cadrul primăriei.

       Interviul va fi finalizat de către membrii comisiei de atestare cu calificativul admis sau respins.”

,,Art.29. Notele acordate de fiecare membru al comisiei de atestare se consemnează în procesul verbal de examen, întocmindu-se o listă în ordine descrescătoare a mediei obținute de fiecare candidat.
       Lista va fi afișată pe site și la sediul Primăriei Municipiului Petroșani.”

,,Art.30. Termenul de afișare a rezultatelor obținute la examenul scris este de maxim 3 zile de la susținerea probei.”

,,Art.31. Contestațiile pot fi depuse de către candidații nemulțumiți de rezultatul examenului, la secretariatul comisiei, în termen de 3 zile lucrătoare
de la data afișării rezultatului, iar comisia are obligația de a soluționa contestația și de a răspunde acestora, motivat, în termen de 5 zile de la înregistrarea acesteia.”

,,Art.32. Rezultatul final al examenului se consemnează într-un raport întocmit de comisia de atestare, care se înaintează spre aprobare Primarului
Municipiului Petroșani.”

,,Art.33. În termen de 3 zile de la aprobarea raportului, rezultatele finale ale examenului vor fi afișate la sediul Primăriei Municipiului Petroșani, iar
candidaților declarați admiși li se vor înmâna certificatele de atestare, conform modelului prezentat în Anexa nr.2 la prezentul regulament, în termen
de 30 de zile de la data afișării listei cu rezultatele finale ale examenului de atestare.”

       Proiectul de Hotărâre Nr.422/2022 - privind aprobarea regulamentului de atestare a administratorilor de imobile, a fost supus dezbaterii publice, iar cei interesați mai pot depune propuneri ce vor avea valoare de recomandare, până la data de 24.11.2022.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole