DESPRE PROIECT: asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de proprietari.
URMĂREȘTE-NE:
CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro
În urma problemelor pe care mi le-au semnalat mai mulți proprietari din orașul Vatra Dornei, am sunat la primărie pentru a afla dacă în primul rând există un departament specializat în relația cu asociațiile de proprietari. Din discuția telefonică purtată cu o persoană (cu funcție) din primărie, a reieșit că ar fi un departament specializat și că în respectiva structură își desfășoară activitatea un funcționar public.
În continuarea discuției a rezultat mai degrabă că nu există un astfel de departament, în schimb prin dispoziție de primar este înființată o comisie care are atribuții în ceea ce privește gestionarea problemelor referitoare la asociațiile de proprietari.
Pe cale de consecință, am transmis către Primăria Municipiului Vatra Dornei, următoarele două întrebări:
Răspunsul primit a clarificat situația regăsită la nivelul primăriei în raport cu asociațiile de proprietari:
,, .. în cadrul Primăriei Municipiului Vatra Dornei nu există un departament / compartiment / serviciu specializat în sprijinirea, îndrumarea controlul asociațiilor de proprietari, ci doar o comisie, cu același rol, formată din funcționari publici / personal contractual, numită în baza dispoziției Primarului Municipiului Vatra Dornei;
Comisia numită prin dispoziția Primarului Municipiului Vatra Dornei este formată din 4 membrii funcționari publici un membru personal contractual.”
Am convingerea că nici pe de parte nu s-a pus problema de-a lungul timpului ca respectiva comisie să efectueze controale financiare, să solicite eliberarea / retragerea de atestate, să primească situațiile elementelor de activ și pasiv etc ... practic să îndeplinească atribuțiile ce reies din prevederile Legii 196/2018.
Ca urmare a răspunsului primăriei, prin care mi s-a evidențiat existența unei comisii, nu a unui departament specializat în relația cu asociațiile de proprietari, am solicitat atât primarului Municipiului Vatra Dornei, cât și consilierilor locali, să susțină, promoveze și să pună pe ordinea de zi a consiliului local, un proiect de hotărâre care să ducă la înființarea în cadrul Primăriei Municipiului Vatra Dornei, a unui compartiment specializat în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari.
Rămâne de văzut cât timp va fi necesar ca Primăria Municipiului Vatra Dornei să respecte prevederile Legii 196/2018!
Florian Munteanu, site manager