Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Primăria Brăila - una dintre cele mai expeditive și nepăsătoare atitudini față de de buna funcționare a asociațiilor de proprietari
20 mai 2022

Primăria Brăila:
,,Încercăm să fim alături de Asociațiile de
Proprietari și să le aducem la cunoștință că
au personalitate juridică și sunt autonome ...”

     Una dintre cele mai expeditive și nepăsătoare atitudini față de rolul pe care ar trebui să-l aibă autoritatea publică locală legat de buna funcționare a asociațiilor de proprietari, este reflectat în răspunsul pe care l-am primit de la Primăria Brăila.

     Pentru mine este evident faptul că funcționarii publici din cadrul departamentului specializat al Primăriei Brăila nu înțeleg nimic, mai rău de atât nici nu vor să înțeleagă semnificația sintagmei ,,sprijinire și îndrumare”.

     Senzația pe care mi-a lăsat-o întreg răspunsul primit de la cei din cadrul departamentului specializat al Primăriei Brăila este că orice proprietar care adresează o sesizare sau orice persoană implicată în activitatea asociațiilor de proprietari va găsi cu foarte mare dificultate sau nu va găsi niciun fel de sprijin în cadrul respectivului serviciu specializat.

     În continuare am să redau în integralitate atât întrebarea cât și răspunsul pe marginea căruia am făcut afirmațiile anterioare:

     Care este modalitatea prin care departamentul specializat și-a îndeplinit / își îndeplinește rolul de ,,sprijinire și îndrumare” (de informare) al reprezentanților asociațiilor de proprietari / proprietarilor, privind prevederile legale, dar și corecta lor aplicare?

     Răspuns: ,,Compartimentul Investiții și Îndrumare Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Brăila prin inspectorii din acest compartiment încearcă să fie cât mai aproape de cetățeni prin a-i îndruma, a-i sprijini și a media anumite situații cu care aceștia se confruntă.

     Încercăm să fim alături de Asociațiile de Proprietari și să le aducem la cunoștință că au personalitate juridică și sunt autonome, iar principalele modificări la nivel de conducere se fac de către Adunarea generală care mandatează președintele și comitetul executiv pentru angajarea și eliberarea din funcție a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajați ori prestatori, în scopul administrării bunei funcționări a condominiului.

     Desemnarea administratorului încheierea contractului de administrare se fac de către comitetul executiv reprezentat de asociației de proprietari. Președintele în calitate de angajator, are datoria de a verifica valabilitatea și veridicitatea diplomei de atestat administrator de condominiu cat de a lua recomandări cu privire la seriozitatea competenta celui angajat .În cazul în care persoana angajata ca administrator nu deține atestat de administrator, angajatorul răspunde contravențional conform legilor aflate în vigoare. ”

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole