Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Peste 60.000 lei câștigați în instanță cu titlu de penalități pentru neterminarea la timp a lucrărilor de reabilitare la acoperișul blocului.
15 iunie 2024

Peste 60.000 lei câștigați în instanță cu titlu de penalități pentru neterminarea la timp a lucrărilor la acoperișul blocului

     Între o asociație de proprietari din Timișoara și o firmă de construcții a fost încheiat un contract privind executarea unor lucrări de reabilitare la acoperișul blocului pentru un tarif total de 147.515,10 lei, ce urma să fie achitat în mai multe tranșe. Conform contractului încheiat între părți, termenul de execuție al lucrării a fost de 45 de zile, pentru toate operațiunile cuprinse în devizul ofertă anexat contractului, cu posibilitatea prelungirii acestui termen în cazul în care ar fi fost necesare lucrări suplimentare, ori dacă ar fi apărut situații de întârziere neimputabile părților.

     Având în vedere că lucrările nu au fost finalizate conform contractului, nici în termenul stabilit și nici cu mult timp după, prin cererea de chemare în judecată asociația de proprietari a solicitat instanței să oblige firma de construcții să-și execute obligațiile contractuale privind finalizarea lucrărilor la acoperișul blocului în ceea ce privește:

  • întocmirea situației de lucrări, având în vedere că antreprenorul nu a eliberat aceste documente pentru lucrările de reabilitare ale acoperișului și astfel nu a fost posibilă nici constatarea unor eventuale defecțiuni și nici nu s-a putut face recepția lucrărilor;
  • efectuarea curățeniei generale la locul efectuării lucrărilor, respectiv în podul imobilului;
  • realizarea lucrărilor necesare pentru a împiedica apa de ploaie să se prelingă pe jgheabul din curtea interioară a imobilului și în pod în preajma coșurilor de fum, în caz contrar asociația de proprietari solicitând autorizarea de a efectua remedierea problemelor constatate pe cheltuiala firmei de construcții;
  • obligarea firmei de construcții la plata către asociația de proprietari a sumei de 61.955,88 lei cu titlu de penalități de întârziere contractuale, această valoare fiind determinată prin faptul că în cuprinsul contractului părțile au stabilit ca în situația în care terminarea lucrărilor este întârziată cu mai mult de 30 zile calendaristice din vina antreprenorului peste data convenită prin graficul de realizare a lucrărilor, acesta va plăti beneficiarului penalizări în valoare de 0,5% din valoarea contractului pentru fiecare săptămână de întârziere.

 

     Deși asociația de proprietari a pus în întârziere constructorul prin intermediul executorului judecătoresc, cu privire la deficiențele vizibil constatate în legătură cu lucrările efectuate, cât și cu privire la obligația ca acesta să întocmească situația de lucrări pentru a se putea realiza recepția lor, nu a fost luată nicio măsură concretă pentru remedierea situațiilor semnalate. Pe cale de consecință instanța a admis toate solicitările asociației de proprietari și a obligat firma de construcții să efectueze curățenia generală în podul imobilului, precum și lucrările necesare pentru a împiedica ca apa de ploaie să se prelingă pe jgheabul din curtea interioară a imobilului și în pod în preajma coșurilor de fum, iar în cazul neexecutării acestor obligații, a autorizat asociația de proprietari să efectueze lucrările menționate pe cheltuiala constructorului. De asemenea instanța a admis și cererea prin care firma de construcții a fost obligată să achite asociației de proprietari suma de 61.955,88 lei cu titlu de penalități, pentru pentru un total de 84 de săptămâni de întârziere, aferente perioadei 31.03.2020 - 02.11.2021, la aceste sume (penalități + eventuala contravaloare a lucrărilor neefectuate) adăugându-se la finalul procesului și valoarea de 4.012,12 lei, reprezentând cheltuielile de judecată.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole