DESPRE PROIECT: asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de proprietari.
URMĂREȘTE-NE:
CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro
Una dintre situațiile întâlnite în activitatea asociațiilor de proprietari este cea referitoare la dorința membrilor săi de a se înceta colaborarea cu administratorul condominiului, înainte de se fi împlinit termenul prevăzut în contract,
Potrivit art. 53 lit. a) din Legea 196/2018, în adunarea generală se „alege și revocă din funcție președintele, ceilalți membri ai comitetului executiv și cenzorul/comisia de cenzori” - după cum se observă, nu este menționat administratorul printre persoanele care pot fi revocate din funcție printr-o hotărâre a adunării generale.
La litera k) din același articol 53, se prevede că adunarea generală mandatează președintele și comitetul executiv pentru angajarea și eliberarea din funcție a administratorului.
Articolul 63(3) ne arată că „desemnarea administratorului și încheierea contractului de administrare se fac de către comitetul executiv reprezentat de președintele asociației de proprietari, în baza mandatului acordat de adunarea generală”.
O dată adoptată în adunarea generală, în termeni generali (fără a fi menționată o fizică sau juridică anume), hotărârea privind angajarea și eliberarea din funcție a administratorului, rezultă fără echivoc că prin mandatul conferit de adunarea generală, comitetul executiv prin președinte pot decide cu privire la alegerea sau demiterea administratorului, fără a fi necesar un nou mandat de fiecare dată când se impune acest lucru.
Vechiul administrator are obligația de a transmite noului administrator, într-un termen de 5 zile de la încetarea contractului, toate documentele, bunurile și valorile aflate în administrarea sa - art. 69(1).
În termen de maxim 30 de zile de la schimbarea administratorului (dar și a președintelui, membrilor comitetului executiv, membrilor comisiei de cenzori sau, după caz, cenzorului) președintele asociației de proprietari este obligat să transmită datele actualizate birourilor specializate în relaționarea cu asociațiile de proprietari din cadrul primăriilor.
Printre motivele care pot sta la baza deciziei privind demiterea administratorului se pot afla:
Florian Munteanu, site manager