Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Modalitatea de organizare a controalelor financiar-contabile de către Primăria Craiova. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!
12 decembrie 2022

Modalitatea de organizare a controalelor financiar-contabile de către Primăria Craiova

     În conformitate cu prevederile art. 10(4) din Legea 196/2018, controlul departamentelor specializate din primării asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari se poate realiza din oficiu sau la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociației de proprietari.

     Obiectivul controlul financiar este acela de reda erorile, deficiențele, lipsurile, pentru a fi remediate și evitate pe viitor. În mod normal, rezultatele controalelor financiare ar trebui afișate la avizierul asociației pentru a putea fi luate la cunoștință de orice proprietar interesat.

     În exercitarea atribuțiilor ce le revin, funcționarii publici din cadrul departamentelor specializate, efectuează controalele financiar-contabile atunci când acest lucru este solicitat de unu sau mai mulți membri ai asociației de proprietari sau din oficiu. Controalele din oficiu pot fi realizate: 

  • inopinat;
  • atunci când există semnale ale unor derapaje în cadrul activității asociațiilor de proprietari;
  • prin demararea unor campanii tematice.  

       

Modalitatea de organizare a controalelor financiar-contabile de către Primăria Craiova
Conform fișei postului din anul 2019 a Şefului de Serviciu Control şi Monitorizare Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Craiova, pentru efectuarea controalelor financiare, acesta acesta are obligația de a întocmi proiecte de planuri anuale și multianuale (sintagmă ce mă duce cu gândul la vremuri de mult apuse), care după ce sunt realizate, urmează a fi supuse aprobării primarului:

  ,,Întocmește proiectul planului anual de control financiar-contabil şi de gestiune efectuat de Serviciul Control şi Monitorizare Asociaţii de Proprietari asupra activităţii desfăşurate de asociaţiile de proprietari/locatari din municipiul Craiova”

  ,,Întocmeşte proiectul planului multianual de control financiar-contabil şi de gestiune efectuat de Serviciul Control şi Monitorizare Asociaţii de Proprietrari asupra activităţii desfăşurate de asociaţiile de proprietari/locatari din municipiul Craiova”

  ,,Supune aprobării Primarului, proiectele planurilor de control anual rescpectiv multianual asupra activităţii desfăşurate de asociaţiile de proprietari/locatari din municipiul Craiova”

 

Planurile de control vor fi ajustate în funcție de modificările legislative sau la solicitările șefilor ierarhici superiori:

 

  ,,Actualizează planul de control anual în funcţie de modificările legislative intervenite, eventualele modificări survenite în activitatea compartimentului de specialitate precum şi la solicitările dispuse de şefii ierarhic superiori în baza atribuţiilor acestora”

 

Pentru evitarea ,,oricăror riscuri” echipele de control vor fi rotite anual sau ori de câte ori va fi necesar:

 

  ,,În baza planului de control anual desemnează echipele de control pe zone, respectiv cartiere din cadrul Municipiului Craiova”

  ,,În vederea evitării unor riscuri ce pot să apară în desfăşurarea activităţii ia unele măsuri specifice privind:

  • rotirea anuală a echipelor de control repartizate pe zone din cadrul unităţii administrativ-teritoriale;
  • rotirea, ori de cate ori este necesar, a componentilor unei echipe de control”

 

Alte atribuții în legătură cu desfășurarea activității echipelor de control:

 

  ,,Urmăreşte ca echipele de control desemnate sa acţioneze în conformitate cu obiectivele stabilite in actele normative emise la nivel local/procedurii de lucru aprobate pentru activitatea din domeniul propriu de activitate”

  ,,Dispune asupra unor aspecte constatate de echipele de control desemnate”

  ,,Dispune şi coordonează asupra controalelor efectuate la Asociaţiile de proprietari pentru verificarea modului cum sunt respectate prevederile Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor”

 

Este foarte important ca atunci când, în urma controalelor efectuate, funcționarii publici au suspiciuni cu privire la prejudicierea patrimoniului asociațiilor de proprietari, respectiv a intereselor legale ale proprietarilor, aceștia să acorde sprijin și să înainteze organelor abilitate informații care ulterior pot face obiectul unor dosare penale ce ar putea fi deschise pentru fapte care vizează infracțiuni de ,,abuz în serviciu”, ,,delapidare” sau ,,fals și uz de fals în înscrisuri oficiale sau sub semnătură privată”. Această atribuție se regăsește explicit și în fișa postului șefului de serviciu al departamentului specializat din cadrul Primăriei Craiova:

  ,,Urmăreşte sesizarea organelor în drept, în situaţia constatării unor lipsuri în gestiune”

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole