DESPRE PROIECT: asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de proprietari.
URMĂREȘTE-NE:
CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro
În urma răspunsurilor primite, am extras câteva dintre abordările care consider trebuie să facă parte din conceptul de ,,sprijinire și îndrumare” al oricărui departament specializat:
Primăria Sector 3: ,, ... de la apariția Legii nr.196/2018 și până la implementarea restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19, serviciul nostru a organizat întâlniri săptămânale cu reprezentanții asociațiilor de proprietari”
În general, îmi place foarte mult ideea organizării unor întâlniri directe, cu atât mai mult apreciez faptul că au loc săptămânal
Primăria Alba Iulia: ,, Compartimentul Relații cu Asociațiile de proprietari organizează ședințe de informare cu reprezentanții asociațiilor și cu administratorii, întâlniri în cartiere/zone bloc cu proprietarii, întocmește adrese scrise și comunică on-line ( în grup organizat al asociațiilor) ”
Primăria Roman: ,,Departamentul specializat îndeplinește rolul de sprijinire și îndrumare (de informare) al reprezentanților asociațiilor de proprietari: ...
- întâlniri periodice cu reprezentanții asociațiilor
- transmitere note de informare cu privire la noutăți legislative și exemple de bune practici
- dezbateri cu reprezentanții asociațiilor asupra unor proiecte de acte normative (H.C.L.)
- participări la ședințele de adunări generale ale proprietarilor”
Primăria Deva: ,, ... s-au emis notificări conducerii asociațiilor de proprietari cu privire la următoarele:
- actualizarea datelor de contact privind președintele, administratorul, cenzorul, membrii comisiei de cenzori, membrii comitetului executiv;
- obligativitatea deținerii unui singur cont bancar, obligativitatea aprobării unui fond de reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune, precum și obligativitatea stabilirii cuantumului și cotei de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment, conform art.70, art.71 și art.72 din Legea nr.196/2018;
- s-au trimis somații privind depunerea semestrială a situațiilor soldurilor elementelor de activ și pasiv;
- s-au trimis notificări administratorilor de condominii, prin care au fost înștiințați despre OBLIGATIVITATEA deținerii certificatului de calificare profesională ...”.
În cazul controalelor / rezolvării sesizărilor este foarte important ca punerea în practică a măsurilor luate să fie urmărită de autoritatea publică locală și să nu fie doar o chestiune punctuală, fără a mai exista ulterior continuitate. Acest gen de acțiune a fost bine scos în evidență de către:
Primăria Sector 6, care menționează că efectuează:
,, - consilierea și îndrumarea reprezentanților asociațiilor de proprietari pe parcursul controalelor asupra documentelor specifice
- urmărirea ulterioară a îndeplinirii măsurilor dispuse”
Primăria Sector 3, prin: ,,stabilirea de măsuri și termene de îndeplinire a acestora în măsura în care, în urma verificărilor, a controalelor privind activitatea organizatorică și financiar - contabilă se constată nereguli în desfășurarea activității. În situația în care măsurile și termenele stabilite nu sunt respectate, serviciul nostru aplică sancțiuni contravenționale în conformitate cu prevederile art.102 din Legea nr.102/1918.”
Florian Munteanu, site manager