Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Asociațiile de proprietari din Lugoj au datorii de peste 1.200.000 lei la utilități. Primăria Lugoj nu are un departament pentru relația cu asociațiile.
20 iunie 2023

În timp ce Primăria Lugoj nu are un departament specializat în relația cu asociațiile de proprietari, acestea au datorii de peste 1.200.000 lei către furnizorul de utilități

     Asociațiile de proprietari din municipiul Lugoj au datorii de peste 1.200.000 lei către furnizorul de utilități:

     Operatorul de alimentare cu apă și canalizare din municipiul Lugoj, intrat în procedură de insolvență încă din vara anului 2021, are de recuperat de la asociațiile de proprietari din municipiu, restanțe în cuantum de 1.207.943 lei. Aproape 15% din debit aparține Asociației de Proprietari nr. 2 din Micro I, care are întârzieri la plată în cuantum de 167.520 lei. O altă asociație care a avut datorii de peste 150.000 lei este Asociația de Proprietari nr.1 din Stadion 1, dar care a achitat din totalul debitului suma de 118.000 lei. De asemenea, proprietarul unui apartament datorează furnizorului de utilități o sumă ce depășește valoarea de 14.000 lei, aceasta reprezentând datorii acumulate timp de peste 10 ani.

   „Una dintre dificultăți în încasare a restanțelor de plată pentru apă-canal o avem în cartierele de blocuri (...) Pe de altă parte, asociațiile de proprietari nu procedează la executarea silită a rău-platnicilor și evident că se acumulează datorii și întârzieri de plată (...) Doar 59% din consumul de apă este achitat la timp.”, a comunicat operatorul de servicii.

     Problema restanțelor privind plata serviciilor de utilitate publică de către asociațiile de proprietari, nu este singura, presa locală prezentând (în anul 2016) o situație cu privire la prejudicierea unei asociații de proprietari cu o sumă estimativă de 265.000 lei, pentru care poliția a ridicat înscrisuri și documente aferente perioadei 2009-2015, existând bănuiala ținerii unei evidențe contabile duble. Organele de cercetare au fost sesizate de furnizorul de utilități, care avea de recuperat debite restante de la respectiva asociație.

     Într-o scrisoare deschisă a unui proprietar din cadrul Asociației de proprietari Nr.1 din Micro I, adresată Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din Lugoj și apărută în presa locală, se făcea următoarea afirmație: „Eu nu am spus că președintele F.A.P.L. este numit de primar, ci am specificat că primăria ar trebui să aibă un angajat care să colaboreze cu asociațiile de proprietari.”

*surse: expressdebanat.ro; impactpress.ro; ziarulactualitatea.ro

     Pornind de la această informație, în data de 19.06.2023 am discutat cu un funcționar public din Primăria Lugoj, care mi-a confirmat că nu există un departament specializat, dar menționând că la parterul instituției se află sediul unei federații care colaborează cu asociațiile de proprietari, dar care nu face parte din structura primăriei.

     ONG-ul la care s-a făcut trimitere este Federația Asociațiilor de Proprietari Lugoj, care are sediul în Str. Piața Victoriei nr. 4, Clădirea Primăriei și care face parte din Liga Asociațiilor de Proprietari Habitat.

     Ca urmare a confirmării faptului că în Primăria Lugoj nu există un departament specializat, am solicitat în scris atât primarului interimar, cât și consilierilor locali, să susțină un proiect de hotărâre care să ducă la înființarea unui compartiment specializat în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole