DESPRE PROIECT: asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de proprietari.
URMĂREȘTE-NE:
CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro
Este evident că hotărârea asociației și orice act încheiat în baza ei este lovit de nulitate întrucât articolul 56 (1) din Legea 196/2018 prevede că președintele asociației de proprietari „poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuțiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică.”
Legea 196/2018 delimitează cele două funcții, președintele asociației de proprietari având rol de reprezentare, iar administratorul de execuție. Administratorul este angajat de către asociația de proprietari prin comitetul executiv în vederea prestării serviciilor de administrare, de gestionare a fondurilor bănești și (după caz) a bunurilor materiale, în timp ce președintele este ales în adunarea generală pentru a reprezenta interesele legitime ale proprietarilor în legătură cu proprietatea comună, în raport cu terții și cu instituțiile statului.
Prin procura încheiată la notar se autentifica hotărârea asociației de proprietari referitoare la faptul că președintele, în baza hotărârii adunării generale și a contractului de mandat, împuternicește administratorul să reprezinte cu puteri depline asociația de proprietari, să semneze în numele asociației, și să facă actele juridice și faptele materiale conexe acestora, după cum urmează:
Florian Munteanu, site manager