Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Demersurile unui proprietar inundat din cauza unei baterii defecte și a unui robinet ce nu putea fi închis etanș. Susținem informarea proprietarilor!
17 noiembrie 2024

Demersurile unui proprietar inundat din cauza unei baterii defecte și a unui robinet ce nu putea fi închis etanș 

     O baterie din baia unui imobil care prezenta scurgeri de apă și un robinet care nu putea fi închis etanș, a dus la o prelingere de apă care s-a scurs pe peretele apartamentului, și care în final a ajuns până la nivelul apartamentului de dedesubt.

     Umezeala a ajuns să se infiltreze în tavanul și în peretele băii locuinței ce se afla la etajul inferior, unde a apărut o pată și o deteriorare a plafonului care s-au tot extins, la un moment dat începând și procesul de desprindere a faianței de pe perete și a apariției igrasiei, punându-se astfel în pericol sănătatea celor care locuiau în respectivul imobil. Nerezolvarea acestei probleme de ordin tehnic, ar fi putut da oricând naștere la riscul ca efectele descrise anterior să se extindă și la alte apartamente cu perete comun.

     Proprietarul care a fost deja prejudiciat din cauza defecțiunii din baia vecinului său, a început să inițieze demersurile necesare și anunțat asociația de proprietari, iar ca urmare a acestei solicitări, președintele a adus la cunoștința celui ce deținea apartamentul situat deasupra mobilului inundat, necesitatea de a se permite accesul pentru a fi verificate instalațiile sanitare. Proprietarul din cauza căruia s-a produs inundația, a fost contactat în mod repetat prin apeluri telefonice, respectiv mesaje, fiind informați inclusiv chiriașii aflați în apartamentul său asupra situației existente - cu toate acestea, nu s-a dorit să se dea curs solicitării de a fi permis accesul în imobil pentru a se efectua o inspecție tehnică de către un instalator.

     La o săptămână distanță de la notificările transmise de către asociația de proprietari, chiriașii au permis în cel din urmă accesul președintelui și a unui instalator, care a observat defecțiunea. În urma constatării efectuate s-a încercat din nou contactarea proprietarului responsabil de prejudiciile provocate vecinului său, însă acesta a refuzat să dea curs solicitărilor de a efectua reparațiile necesare sau măcar de a permite accesul unui instalator în vederea remedierii problemelor deja constatate.

     Ca urmare a acestei atitudini reprobabile, asociația de proprietari a transmis o somație prin care a solicitat ca în termen de 7 zile să se remedieze toate problemele tehnice de la baia apartamentului. Somația a fost transmisă prin poștă, însă nu a fost ridicată de la oficiul poștal, iar încercarea de contactare telefonică a rămas și ea fără succes.

     Două luni mai târziu de la transmiterea somației și prin prisma faptului că niciunul dintre demersurile realizate nu a dus la vreun rezultat concret, atât asociația cât și proprietarul prejudiciat au deschis împreună acțiuni prin care au cerut instanței de judecată, inclusiv pe calea ordonanței președințiale, următoarele:

  • obligarea pârâtului la efectuarea reparațiilor necesare la instalației sanitare de alimentare cu apă (baterie apă vană, robinet de apă etc.) din imobil, în caz contrar să fie autorizată asociația de proprietari să pătrundă în interiorul imobilului și să procedeze la realizarea acestora;
  • obligarea pârâtului la permiterea accesului imediat al reclamanților și a asociației de proprietari și a firmelor de specialitate contractate, pentru inspectarea, efectuarea reparațiilor necesare la instalațiile sanitare de alimentare cu apă.

 

     Instanța de judecată a admis în numai puțin de 4 zile de la înregistrarea dosarului, cererea de ordonanță președințială așa cum a fost ea formulată de proprietarul păgubit și de asociația de proprietari (cauza urmând a se judeca și pe fond), obligând astfel proprietarul care a produs prejudiciul ca în termen de 7 zile de la pronunțare să efectueze reparațiile necesare la instalațiile sanitare de alimentare cu apă, în caz contrar, obligându-l pe acesta să permită accesul imediat reprezentanților asociației de proprietari precum și a unei firme de specialitate contractate, pentru inspectarea și efectuarea reparațiilor.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole