Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Un cadru militar ieșit din activitate a creat ani la rând o stare de pericol asupra sănătății lui și a celorlalți locatari din bloc
28 iulie 2024

Constanța - cadru militar ieșit din activitate a creat ani la rând probleme vecinilor de bloc

     Un cadru militar ieșit din activitate a creat ani la rând o stare de pericol asupra sănătății lui și a celorlalți vecini, din cauza faptului că nu a păstrat curățenia apartamentului în care locuiește și în prezent cu chirie, neluând măsuri în ceea ce privește igienizarea și dezinsecția imobilului, ajungându-se astfel la situația în care ani la rând mirosuri neplăcute au fost emanate constant pe casa scării blocului.

     Fiind o locuință de serviciu, titularul dreptului de proprietate asupra apartamentului respectiv este statul român prin Ministerul Finanțelor Publice, aflându-se în folosința respectivului cadru militar căruia i s-a permis utilizarea imobilului în temeiul unei hotărâri judecătorești definitive din anul 2008. Deși în anul 2010 a fost obligat de instanță la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, nici până în prezent locatarul nu a respectat și nu a dat curs solicitărilor pentru punerea în aplicare a hotărârii judecătorești.

     După o lungă perioadă de timp în care proprietarii din cadrul asociației au fost terorizați de mirosurile si insectele care au invadat scara blocului din cauza depozitării într-un apartament a unor materiale și bunuri apte să genereze mirosuri insuportabile, situația ajungând deseori să fie de nesuportat mai ales în timpul sezoanelor calde, au hotărât în adunarea generală din vara anului 2023 să acționeze în judecată proprietarul imobilului.

     Chiar dacă instituțiile publice cărora li s-au adresat reprezentanții asociației nu au reușit să efectueze până la capăt demersurile necesare în privința igienizării apartamentului, totuși spre finalul anului 2020, Poliția Locală prin Serviciul Control Protecția Mediului din cadrul Primăriei Municipiului Constanța a dat o amendă pentru depozitare de materiale, obiecte și bunuri ce emană un miros neplăcut pe casa scării și pentru faptul că nu au fost luate măsuri de efectuare a curățeniei și dezinsecției, însă această sancțiune aplicată conform legislației în vigoare fiind una mai degrabă modică, nu a avut niciun efect concret în ceea ce privește remedierea situației. Împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare, cadrul militar a formulat plângere contravențională care a fost respinsă definitiv de către Tribunalul Constanța, instanța arătând că „în locuința apelantului sunt depozitate multiple materiale și bunuri, apte să genereze mirosuri neplăcute și insecte, nefiind luate măsuri de efectuare a curățeniei și dezinsecției, ceea ce a generat multiple sesizări ale vecinilor și intervenții ale organelor abilitate”.

     Ca urmare a hotărârii adunării generale, asociația de proprietari a deschis un dosar în instanță având ca obiect „obligația de a face” prin care a solicitat următoarele: „obligarea proprietarului la efectuarea igienizării apartamentului, prin aruncarea în totalitate a deșeurilor care sunt depozitate în acest spațiu, prin dezinsecție și prin deratizare, în termen de 10 zile de la rămânerea definitivă a hotărârii; obligarea prezentării contractelor încheiate cu firme de specialitate pentru efectuarea igienizării, dezinsecției și deratizării apartamentului, și a proceselor-verbale de încheiere a operațiunilor, însoțite de planșe foto; în subsidiar, în situația în care proprietarul nu se conformează dispozițiilor din hotărârea judecătorească, autorizarea asociației de proprietari de a intra în apartament în prezența unei autorități, pentru efectuarea igienizării, prin aruncarea în totalitate a deșeurilor care sunt depozitate în acest spațiu, prin dezinsecție și prin deratizare, pe cheltuiala proprietarului.”

     Procesul s-a încheiat prin obligarea proprietarului de a face curățenia, dezinsecția și deratizarea apartamentului și să prezinte reprezentantului asociației de proprietari dovada efectuării operațiunilor anterior enumerate în termen de două zile de la finalizare, părțile urmând a încheia un proces-verbal în acest sens, iar în cazul în care acest lucru nu se întâmplă se autorizează asociația de proprietari să efectueze, cu un preaviz de 24 de ore, curățenia, dezinsecția şi deratizarea apartamentului pe cheltuiala pârâtului, în cazul în care acesta nu face dovada îndeplinirii obligațiilor stabilite în sarcina sa.

     Conform susținerilor reprezentanților asociației, tot în legătură cu acest apartament, pe rolul instanțelor de judecată au fost mai multe litigii din cauza neachitării cheltuielilor de întreținere, care nu ar fi fost onorate încă din anul din anul 2003. Cert este că ultimul proces încheiat pentru obligarea proprietarului la plata cotelor de întreținere s-a raportat la perioada ianuarie 2017 – decembrie 2019, instanța obligând statul român prin Ministerul Finanțelor Publice la plata sumei de 5.792,87 lei, reprezentând cheltuieli de întreținere aferente perioadei ianuarie 2017 – decembrie 2019, la care s-au adăugat 3.328,34 lei, reprezentând penalități de întârziere neachitate aferente aceleiași perioade, precum și la plata sumei de 1.198,59 lei, reprezentând reparații curente.

     Pare că acest conflict care a dus la neachitarea cotelor de întreținere s-a ivit în momentul în care cadrul militar a plătit prin bancă o sumă pentru o perioadă de 5 luni, iar ulterior a constatat că acea valoare a dispărut din evidența contabilă, evitând astfel să mai plătească până când nu vor fi evidențiați respectivii bani în contabilitate și până când nu îi vor fi prezentate justificările solicitate pentru sumele trecute în listele de plată, susținând că din moment ce culpa disputei aparține asociației de proprietari, nu i se poate impune plata unor penalități, aspect ce nu a fost admis de către instanța de judecată.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole