Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Consilier local luat la mișto de Compartimentul Asociații Proprietari din cadrul Primăriei Ploiești. Susținem informarea corectă a proprietarilor!
14 decembrie 2022

Consilier local luat la mișto de Compartimentul Asociații Proprietari din cadrul Primăriei Ploiești

   ,,În sedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Ploieşti din data de 29 noiembrie 2010, domnul consilier __________  a formulat o interpelare legată de controalele pe care personalul din cadrul Serviciului Administraţie Publică, Reglementare şi Monitorizare, Asociaţii Proprietari le-a făcut asociaţiilor de proprietari.

     În acest sens, domnul consilier precizează "având în vedere faptul că, în lunile anterioare am primit vizitele a doi cetăţeni care s-au plâns de prestaţia administratorului a președintelui de asociație, prima este a domnului ________ şi a doua ________. Nu are rost să ne ascundem după deget pentru că ştim că, din nefericire, în relaţia aceasta dintre conducerile asociațiilor de proprietari şi proprietari există încă foarte multe probleme foarte grave, mergându-se până la dispariţia cu banii. Eu cred că, având în vedere faptul că noi avem un compartiment specializat care se ocupă cu atestarea administratorilor, cred că putem să ne luăm rolul acesta mai în serios şi, din când în când să facem controale de fond. Nu ştiu dacă dispunem, numeric vorbind, de oameni care să facă această treahă pentru că probabil ar fi mai uşor să prevenim anumite situaţii care aruncă multe asociaţii în pragul disperării.

     Aș vrea să-mi prezentați cât se poate de repede o situaţie cu privire la controalele pe care compartimentul nostru le-a făcut pe această linie care este relaţia dumneavoastră cu Uniunea Asociaţiilor de Proprietari".

Răspunsul complet oferit de Compartimentul

Asociații Proprietari 

la interpelarea consilierului local:

     Ca urmare a interpelării formulată de dumneavoastră în cadrul ședinței.

     Consiliului Local al Municipiului Ploiești, din data de 29.11.2010, vă comunicăm următoarele:

     În Municipiul Ploiești funcționează un număr de aproximativ de 1604 asociații de proprietari.

     În cadrul Compartimentului Asociații de Proprietari - Primăria Municipiului Ploiești ... își desfășoară activitatea 5 funcționari publici.

     Având în vedere competențele Compartimentului Asociații Proprietari, funcționarii acestui compartiment, în perioada 1.01.2010 — 30.11.2010 au analizat si soluționat un număr de 545 petiții (înregistrate la instituția noastră, transmise prin email, depuse în cadrul audiențelor), având ca obiect nereguli din activitatea financiar contabilă a asociațiilor de proprietari.

     Principalele aspecte sesizate și analizate au fost:

 - modul de calcul și de repartizare a cheltuielilor de întreținere;

 - modul de calcul al penalizărilor aplicate la cotele restante de întreținere;

 - modul de repartizare a diferențelor la apă rece și apă caldă înregistrate între contorul general de la baza blocului și suma contorilor individuali

 - stabilirea cuantumului salariilor, a indemnizațiilor, remunerațiilor precum și a premierilor;

 - modul de conducere a evidenței financiar-contabile a asociației de proprietari;

 - utilizarea registrului jurnal, registrului inventar, registrul pentru evidența fondului de reparații, registrul pentru evidența fondului de rulment, registrul pentru evidența sumelor speciale, registrul pentru evidența fondului de penalizări;

 - modul de realizarea lucrărilor de reparații aferente părților comune;

 - neconvocarea adunărilor generale, cel putin o dată pe an - în primul trimestru.

     Funcționarii din cadrul Compartimentului Asociații Proprietari au consiliat / îndrumat în perioada ianuarie- noiembrie 2010, aproximativ 2100 de cetățeni cu privire la organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

     Referitor la relația Compartimentului Asociații Proprietari cu Uniunea Asociatiilor de Proprietari Prahova, aceasta este o relație de colaborare.

     Examinarea/Atestarea persoanelor care solicită înscrierea în vederea susținerii examenului pentru obținerea atestatului - actul care dovedește calitatea de administrator de imobil, se realizează de către comisia constituită prin Dispoziția nr. 8312//30.11.2010 a primarului Municipiului Ploiești, privind constituirea unei comisii de atestare a administratorilor de imobile.”

 

P.S.: 1. Consilierul local a întrebat, departamentul specializat a răspuns ce a vrut sau ce i-a convenit. Este clar că nu a fost făcut niciun control financiar în acel an, din moment ce toată argumentația lor nu conține un răspuns concret la o întrebare simplă, ei se eschivându-se în spatele unor cifre goale de conținut.

        2. Probabil că logica întrebării legate de colaborarea serviciului specializat cu respectivul ONG, a venit tot pe fondul derapajelor din asociații de care auzise consilierul local și a slabelor reacții din partea departamentului specializat.

        3. Dacă unui consilier local i se răspunde în acest mod, atunci la ce fel de atitudine din partea funcționarilor publici să se aștepte proprietarii ,,simpli” ?

        4. Chiar dacă faptele s-au desfășurat acum mai bine de 12 ani, o astfel de abordare (în care se folosesc cuvinte goale de conținut) se regăsește și acum la cele mai multe departamente specializate din țară.

        5. Creșterea eficienței activității din cadrul departamentelor specializate nu ar rezolva toate problemele din asociațiile de proprietari, dar acțiunile coordonate și asumate din partea funcționarilor publici cu siguranță ar pune umărul la limitarea abuzurilor.

 

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole