Site de informare care militează pentru apărarea drepturilor legitime ale proprietarilor. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!

Termeni și condiții

DESPRE PROIECT:  asociatii360.ro a fost conceput din dorința de a evidenția poziția de extremă vulnerabilitate în care se află proprietarul, gravele problemele de funcționalitate ale Legii 196/2018, dar și de felul în care această lege este înțeleasă și aplicată de persoanele implicate în activitatea asociațiilor de  proprietari.

URMĂREȘTE-NE:

CONTACT: florian.munteanu@asociatii360.ro

Asociație de proprietari din centrul municipiului Alba Iulia are propriile reguli de funcționare. Susținem informarea corectă a proprietarilor din condominii!
10 octombrie 2025

Asociație de proprietari din centrul municipiului Alba Iulia are propriile reguli de funcționare

     Ca urmare a deteriorării acoperișului unui bloc situat în centrul municipiului Alba Iulia (la mai puțin de 5 minute de mers pe jos de primărie), din cauza căruia apartamentele de la ultimul etaj al imobilului au suferit daune ca urmare a ploilor, constând în infiltrații de apă prin tavane, deteriorarea pereților și zugrăvelilor, unul dintre proprietarii din condominiu a preluat inițiativa de a aduna semnături de la vecini săi pentru strângerea sumei necesare în vederea realizării reparației la acoperișului blocului.

     Documentul pe care proprietarul l-a întocmit în vederea adunării semnăturilor, l-a denumit „Acordul colectiv al proprietarilor de apartamente din blocul ...”, prin care se stabilea o sumă fixă de contribuție lunară în valoare de 100 lei pentru fiecare locatar, urmând ca din suma colectată să fie executată în regim de urgență o reparație capitală a acoperișului imobilului.

     Conform ofertei de preț alese, costul total al reparației urma să se ridice la valoarea de 51.000 lei, iar la momentul realizării „acordului colectiv al proprietarilor”, asociația dispunea de un fond de reparații de 12.000 lei, iar diferența de aproximativ 40.000 lei urmând a fi obținută de la proprietari până la completarea sumei necesare.

     Imobilul în cauză este compus din apartamente cu 2, 3 și 4 camere, fiecare dintre locuințele cu număr identic de camere având o suprafață utilă similară, prin urmare suma calculată reprezentând o medie raportată la dimensiunea locuințelor. Prin modalitate de calcul s-a ajuns practic ca pentru apartamentele cu 3 camere să se calculeze aproximativ suma corectă, iar proprietarii apartamentelor cu 2 și 4 camere să fie avantajați, respectiv dezavantajați de această modalitate de repartizare.

     Nemaivorbind de faptul că documentul prin care s-au adunat semnături de la proprietari pentru colectarea sumelor necesare în vederea efectuării reparațiilor care se impuneau a fi făcute, a înlocuit un proces verbal de adunare generală, convocată conform procedurii regăsite în Legea 196/2018, a mai fost inițiat și de unul dintre proprietari, având la bază o modalitate greșită de repartizare a sumei necesare.

     Acoperișul unui bloc este un element de proprietate comună, iar potrivit articolului 85 din Legea 196/2018 „Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service, reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună ...”, prin urmare acest tip de cheltuială ar fi trebuit să fie repartizată tuturor proprietarilor din condominiu pe cotă parte indiviză, calculată în funcție de suprafața utilă a locuinței fiecăruia dintre ei.

     Nu se pune în discuție necesitatea efectuării reparației acoperișului, mai ales că deja proprietarii apartamentelor de la ultimul etaj suferiseră prejudicii, dar întrebarea care se poate pune este unde a fost în tot acest timp asociația de proprietari și de ce nu a fost convocată o adunare generală prin care să se hotărască constituirea unui fond de reparații suficient pentru realizarea acestei lucrări, cu repartizarea acestui tip de cheltuială conform prevederilor Legii 196/2018?

P.S. - problema repartizării ilegale a fost rezolvată de un alt proprietar din respectivul condominiu, fiind prejudiciat prin modul de calcul;

       - președinte, comitet executiv, cenzor, mai există la asociația respectivă? Primăria Municipiului Alba Iulia, d-voastră cu ce vă mai ocupați, ați avut cunoștință de situația prezentată, a fost în regulă cum s-a procedat?

Florian Munteanu, site manager

Alte Articole

arrow left
arrow right